Dijlift
voor meer comfort

Waarom een dijlift?

Door het verlies aan elasticiteit van de huid bij het verouderen of door gewichtsverlies kan de huid ter hoogte van de boven benen door gaan hangen. Vaak gaat dit gepaard met het schuren van de huid tegen elkaar, wat dan ook huidletsels en wondjes veroorzaken. Verder kan dit een hinderpaal zijn om losse kledij te dragen. Een dijlift zorgt voor meer comfort in uw leven.

Wanneer u overtollig huidweefsel heeft rond uw dijen dat met een goed dieet of met sporten niet verdwijnt, komt u in aanmerking voor een dijlift. Ook bij patiënten die pas veel gewicht verloren zijn of waarbij de ouderdom de elasticiteit van de huid verzwakt heeft, wordt een dijlift overwogen.

De voordelen van een dijlift

Wanneer u ervoor kiest om een dijlift te laten uitvoeren, ervaart u heel wat voordelen en zal uw comfort aanzienlijk verbeteren.

• Uw bovenbenen krijgen langdurig een jeugdige uitstraling. Met een dijlift worden de contouren terug hersteld.
  • Ook wanneer u graag gaat wandelen of lopen zullen uw dijen minder met elkaar in contact komen. Roodheid of irritatie van uw dijbenen komen dus minder voor.
  • Tot slot kan de overtollige huid niet meer in de weg zitten.
  • Na uw dijlift krijgt uw zelfvertrouwen een boost.

Hoe verloopt een dijlift?

Bij een dijlift wordt het huidoverschot ter hoogte van de bovenbenen weggenomen en de resterende huid opgespannen. Tijdens deze ingreep wordt er een insnede gemaakt in de lies en eventueel ook aan de binnenzijde van de dijen. Via deze insnede wordt het overtollige huid­ en vetweefsel verwijderd. Het litteken varieert van een klein litteken ter hoogte van de lies tot een groter litteken tot aan de knie.

Dijlift

Overnachting

Hersteltijd 2 weken

Praktische informatie over een dijlift

• De eerste dagen na uw ingreep is het zitten wat moeilijker
  • Een dijlift duurt ongeveer 2 uur, gebeurt onder een algemene verdoving en patiënten blijven doorgaans een nacht in het ziekenhuis
  • Reken op een hersteltijd van 2 weken
  • Na ongeveer 4 weken kunt u uw activiteiten hervatten
  • Het eindresultaat van de operatie zal pas zichtbaar zijn na ongeveer drie maanden

Risico's & complicaties van een dijlift

Net zoals bij elke ingreep zijn er complicaties verbonden aan een dijlift. De meest voorkomende risico’s:

• Bloeding
  • Over­ of ondercorrectie
  • Overmatige littekenvorming

Een dijlift, iets voor u?

Heeft u zelf last van schurende dijen? Of wilt u meer informatie over een dijlift? Maak een afspraak voor een consultatie of neem contact op met ons.