Plastische chirurgie
na gewichtsverlies

Wat na een uitgesproken gewichtsverlies?

Wanneer u net een uitgesproken gewichtsverlies onderging, door te sporten, een dieet of na bariatrische chirurgie, kan er een hinderlijke hoeveelheid huid-­ en/of vetoverschot ontstaan. Dit is vaak een belemmerende factor om je weer optimaal jezelf te voelen en om de gewenste kledij aan te kunnen doen na gewichtsverlies. Doordat deze losse stukken van de huid tegen elkaar schuren, kunnen wondjes of irritatie aan de huid ontstaan.

Ingrepen na uw gewichtsverlies

U heeft recent heel wat gewicht verloren. En nu merkt u dat uw lichaam nog niet volledig is aangepast aan uw nieuwe ‘ik’. Vaak laten mensen die recent een aanzienlijk gewichtsverlies ondervonden hebben, nog corrigerende chirurgische ingrepen uitvoeren.

• Buikwandcorrectie
    Het spreekt voor zich dat wanneer u gewicht verloren bent, dit aan uw buikwand te zien is. Zo wordt er bij een buikwandcorrectie een overschot aan huid¬ of vetweefsel ter hoogte van de buik verwijderd.
  • Facelift
    Daarnaast kan een duidelijk verlies aan volume in het gelaat zichtbaar zijn. Dit kan opgelost worden door het gebruik van niet-­chirurgische technieken (fillers of lipofilling). Even goed kan een facelift een groot verschil maken om de doorhangende huid weer op zijn plaats te brengen en u weer een frisse blik te geven.
  • Dijlift
    Na een dijlift heeft u geen last meer van schurende dijen wanneer u beweegt. Tijdens deze ingreep herstellen we de contouren van uw bovenbenen. Het huidoverschot ter hoogte van de bovenbenen wordt chirurgisch weggenomen. Deze behandeling is dus ideaal voor mensen die een gewichtsverlies aan de bovenbenen ondergingen.
  • Armlift
    Nadat u gewicht verloren heeft, kunt u nood hebben aan een armlift. Bij deze behandeling hervormen we de bovenarmen en wordt het huidoverschot chirurgisch verwijderd. Na deze ingreep moet u uw bovenarmen dus niet meer te verstoppen.

Gewichtsverlies

Overnachting

Hersteltijd afhankelijk van ingreep

Praktische informatie over plastische chirurgie na gewichtsverlies

• U dient minimum 6 maanden een stabiel gewicht te hebben om in aanmerking te komen voor deze ingrepen
  • De hersteltijd is afhankelijk van de ingreep die u laat uitvoeren
  • Er kunnen blauwe plekken en zwellingen ontstaan na uw ingrepen. Deze verdwijnen geleidelijk, u hoeft zich hier geen zorgen over te maken.
  • Het resultaat van sommige ingrepen is pas zichtbaar na een jaar. Blijf dus realistisch en geduldig.

Risico's & complicaties van plastische chirurgie na gewichtsverlies

Er zijn heel wat complicaties en risico’s verbonden aan elke plastische chirurgische ingreep. We sommen de meest voorkomende complicaties even voor u op.

• Bloeduitstorting
  • Tijdelijke zwelling

Bent u zelf op zoek naar plastische chirurgie na gewichtsverlies?

Wenst u meer informatie over de plastische chirurgie die u na gewichtsverlies kunt ondergaan? Neem dan contact op met ons of maak een afspraak voor een consultatie.