Facelift

Full rejuvenation...

Waarom een facelift?

De typerende kenmerken van veroudering zoals lijntjes, rimpels en losse huid moeten niet langer een onoverkomelijk deel zijn van harmonieus ouder worden. Onze huid verliest geleidelijk aan zijn elasticiteit en de onderliggende spieren worden minder stevig, hierdoor worden lijnen steeds dieper en de effecten van krachten van buitenaf zoals zwaartekracht en zonne-expositie worden zichtbaar in ons gelaat, maar dit moet geen eindpunt zijn!

Door het kiezen voor een chirurgische facelift kunnen de duidelijke verouderingskenmerken teniet gedaan worden en dit is één van de meest uitgevoerde ingrepen bij degene die er zo jong willen uitzien als ze zich van binnen voelen. De ingreep verwijdert de huid die over tijd zijn natuurlijke elasticiteit heeft verloren, maakt de huid weer glad door lijntjes en rimpels te reduceren en geeft u weer een jonger uiterlijk.

Is een facelift voor u?

De mate waarin we verouderen is afhankelijk van persoon tot persoon en wordt in het algemeen bepaald door een combinatie van genetische en externe factoren, zoals onze levensstijl en omgeving. Daarnaast kane en overmatig gewichtsverlies gelijkaardige veranderingen in het gelaat veroorzaken die overeenkomen met de effecten die we zien tijdens het verouderingsproces.

Aangezien facelift technieken eenvoudiger, veiliger en goedkoper zijn geworden de voorbije jaren, gaan meer mensen hun zelfvertrouwen een boost geven door te kiezen voor deze ingreep. Door het aanspannen en repositioneren van de huid en de weke delen van het gezicht krijgt het gelaat een frissere en jongere uitstraling.

Praktische informatie over een facelift?

Er bestaan verschillende technieken om een facelift uit te voeren, ik verkies er voor om een MACS-lift uit te voeren. Deze procedure wordt uitgevoerd onder algemene of lokale verdoving waarbij een nauwkeurig afgemeten hoeveelheid huid van de nek, kin en wangen wordt verwijderd. Tijdens een MACS-lift wordt de huid en de weke delen van het gezicht opgetrokken en geherpositioneerd. Incisies worden gemaakt langsheen de voorkant van het oor, langs de haargrens en rond de oorlel. Het huidoverschot wordt verwijderd en de overblijvende huid wordt op zijn nieuwe plaats vastgehecht.

Een MACS-lift is geen pijnlijke procedure, maar kan in het begin een oncomfortabel zijn door een aangespannen gevoel. Onder lokale verdoving is het een dagopname, indien algemene verdoving wordt gebruikt blijf je één nacht in het ziekenhuis. Hechtingen worden na één week verwijderd, op dit moment kunnen er nog wat blauwe plekken en zwelling aanwezig zijn, maar dit neemt geleidelijk aan af. De belangrijkste zwelling zal afgenomen zijn na een zestal weken en het finale resultaat zal zichtbaar zijn na zes tot negen maand na de operatie.

Het werk en de normale dagelijkse activiteiten kunnen meestal na een drietal weken hervat worden.

Risico's van een facelift?

De meest frequent voorkomende problemen zijn:

• Bloeduitstorting
  • Tijdelijke zwelling
  • Tijdelijk verminderd gevoel ter hoogte van het aangezicht
  • Pijn

Nog vragen over een facelift?

Wenst u extra informatie te verkrijgen over deze ingreep, neem dan contact met ons op door hier te klikken.